Jak powinna wyglądać strona internetowa dla prawnika?

1. Layout

W zależności od branży musimy zwracać uwagę na różne elementy podczas procesu tworzenia strony internetowej – nie inaczej jest podczas przygotowywania strony internetowej dla prawnika. O ile kolorystyka jest sprawą drugorzędną (co nie oznacza że nie jest istotna) tak sam układ elementów na stronie pozwoli użytkownikowi w prosty sposób nawigować po stronie. Tworząc internetową dla kancelarii prawnej lub pojedynczego prawnika musimy pamiętać o następujących aspektach:

  • Dane kontaktowe muszą być odpowiednio wyeksponowane tak aby klient mógł łatwo je odnaleźć (na stronie głównej – w szczególności w wersji mobilnej strony, w zakładce kontakt, na pasku menu i w stopce).
  • Strona w jasny sposób musi komunikować jakimi specjalizacjami zajmuje się kancelaria/prawnik.
  • Przy tworzeniu strony internetowej dla kancelarii prawnej należy zwrócić szczególną uwagę na zasady etyki zawodowej, oznacza to że formularze muszą być okraszone odpowiednimi zgodami, cała strona powinna posiadać certyfikat SSL a informacje zawarte na stronie powinny mieć charakter informacyjny a nie reklamowy.

2. Podstawowe zakładki

Niezależnie od profilu działalności kancelarii jej strona internetowa powinna zawierać kilka podstawowych zakładek – oczywiście zakładek może być więcej ale to co wymienione poniżej uważam za absolutne minimum.

Strona główna

Na stronie głównej strony powinny znajdować się najważniejsze informacje odnośnie prowadzonej działalności. Numer telefonu i adres email powinny być odpowiednio wyeksponowane. Strona główna powinna być łatwa do odczytania i po zjechaniu na sam dół strony odwiedzający ją użytkownik powinien wiedzieć czym mniej więcej zajmuje się kancelaria, w jakim mieście prowadzi swoją działalność, jaki jest numer telefonu i jakie są godziny pracy kancelarii.

Kontakt

W zakładce kontakt należy rozszerzyć zakres informacji podany na stronie głównej. Oprócz „głównego” numeru telefonu można w tej zakładce podać dane kontaktowe do konkretnych partnerów. W zakładce kontakt możemy także zamieścić formularz kontaktowy i mapę google która ułatwi potencjalnemu klientowi sprawdzenie dojazdu. Jeżeli kancelaria działa w kilku lokalizacjach to powinniśmy odpowiednio posortować informację tak aby klient w łatwy sposób mógł skontaktować się z filią najbliżej jego miejsca zamieszkania.

O nas/Zespół/Partnerzy

Zakładkę która ma na celu przybliżyć klientowi partnerów i pracowników kancelarii można wykonać na kilka sposobów. Niezależnie od tego jak nazwiemy to zakładkę powinniśmy w niej umieścić życiorysy prawników które powinny zawierać wykształcenie, doświadczenie i dziedziny prawa w których specjalizuje się konkretny prawnik.

Specjalizacje/Zakres Usług

W tej zakładce należy umieścić szeroko opisane specjalizacje którymi zajmuje się cała kancelaria. Dodatkowo jeżeli oferujemy jakieś usługi np. sporządzanie pism to w tej właśnie zakładce powinny znaleźć się odpowiednie informacje na ten temat.

3. Wersja mobilna

Bardzo ważne jest zadbanie o wersję mobilną strony internetowej dla kancelarii. Coraz więcej osób korzysta z internetu na urządzeniach przenośnych – telefonach komórkowych i tabletach. Gdy klient trafi na źle zoptymalizowaną (lub nie przygotowaną w ogóle) stronę internetową na urządzeniu mobilnym to zwyczajnie po jej otwarciu w ciągu kilku sekund zrezygnuje z jej dalszego przeglądania.